I Moderaternas Sverige blir högerns partimedlemmar och anhöriga rikare!

Den i kommunpolitiken aktive Upplands-Bro moderaten Paul ”Palle” Gustafssons sambo,  Tina Närefors gör just nu en strålande affär med kommunen!

Hon får nämligen 125% av värdet på sin fastighet på Härnevi Skolväg, vilket ger 8 750 000 kronor!
Normalt får man bara de 25 extra procenten när ens hus exproprieras, men i detta fall är det udda nog säljaren själv som tog kontakt med kommunen. Detta är inte ett lagbrott. och Palles vän, moderaten Fredrik Kjos ansåg sig jävig och lämnade rummet när Samhällsbyggnadsutskottet tog beslutet att köpa
tomten, för 25% över marknadsvärdet.
En annan underlighet, dock också “inom lagen”, det är att Tina Närefors får 3 000 000 i handpenning samtidigt som hon får tillgång till fastigheten i ytterligare två år medan hon och sambon för de förskotterade miljonerna bygger sitt nya hus!
Vänsterpartiet, och  Socialdemokraterna lämnade ett förslag som gick ut på att man skulle avvakta köpet till dess det fanns en ny detaljplan över området medan Alliansen med Moderaterna i spetsen antog förslaget.
Paul Gustafsson sitter också som 1:e vice ordförande i Kultur- och Fritidsnämnden vilket kan vara gynnsamt för Tina Närefors som är konstnär. Kommunala frågor rörande konst hanteras i stor utsträckning av denna nämnd.

tomten, för 25% över marknadsvärdet.

De som vill ta del av Samhällsbyggnadsnämndens handlingar och beslut klickar här