Det kom många för att lyssna på Jonas Sjöstedt

Onsdagen den 26 februari hade vi fint besök. Jonas Sjöstedt besökte Upplands-Bro. Vi samlades i fd. restaurangskolans restaurang. Det var fullsatt och Jonas fick vänta lite med sitt anförande för att vi skulle få fram fler stolar.

Jonas presenterade Vänsterpartiets politik och beskrev hur lyckosamma vi har varit och är med att driva frågan om vinster i välfärdssektorn. Alla känner nu till att Vänsterpartiet säger nej till vinster i välfärden och att vi vill att varje skattekrona ska användas där den behövs bäst. Det betyder att vi gärna betalar skatt till verksamhet, men inte till riskkapitalbolag.

En annan viktig fråga som han tog upp är det allt mer osäkra arbetsmarknaden. Han talade om det stora företag som avskedar personal för  att sedan anlita bemanningsföretag för att göra det som de gjorde.

När Jonas Sjöstedt hållit sitt anförande lämnade han över ordet till publiken som fick ställa frågor. Det var många som hade bra frågor.

Jonas i kUngsängen

Kvinnan i mitten på fotot överlämnade en vacker blomuppsättning och hälsade från Lagena-arbetarna i Jordbro. Där hade Vänsterpartiet en avgörande betydelse i stödet till facket  när de kämpade mot att bli avskedade.

När mötet var slut blev det kö för alla ville bli fotograferade tillsammans med Jonas.